OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL - Mathmos-lavalamper

  1. Spørgsmål: Kan jeg købe reservedele til min lavalampe?
    Svar: Ja, lavalamper fra Mathmos er designet til at vare. Du kan købe reservedele her.
  2. Spørgsmål: Min lavalampe er defekt. Hvad kan jeg gøre?
    Svar: Læs først disse Ofte stillede spørgsmål igennem for at se, om dit spørgsmål er blevet besvaret. Hvis det ikke er, giver vi et års garanti på alle vores produkter. Hvis din lampe blev købt for mindre end et år siden, bedes du kontakte vores kundeservice, som med glæde vil hjælpe. Læs venligst vores råd om returnering af fejlbehæftede produkter.
  3. Spørgsmål: Hvorfor er min lavalampe uklar?
    Svar: Lavalamper bliver uklare af to årsager: Enten er de blevet rystet eller flyttet, mens de var varme, eller også er de udtjente (2000 timers levetid). Du kan købe en ertstatningsflaske til din lavalampe her.

    uklar flaske – flaske uklar – uklar lavalampe – lava uklar

  4. Spørgsmål: Hvorfor har min lavalampe bobler i glasset?
    Svar: Flaskerne til lavalamper er fremstillet i automatiserede flaskefabrikker. Små bobler er en normal følge af denne fremstillingsproces og er ikke en fejl.

    glas fejl – fejl i glas – bobler i glasset – små bobler i glasset – bobler i flaskerne – flaske bobler

  5. Spørgsmål: Hvad er forskellen i kvalitet mellem en Mathmos-lavalampe og andre?
    Svar: En anderledes lavaopskrift giver en bedre lavabevægelse, længere liv, klarere væske og mere levende farver. Metaldelene er af en tykkere metal af højere kvalitet, så vi kan håndpolere dem til højglans. Vores pærer leder varmen væk fra underdelen, og leder lyset ind i lavaen. Vi har en højere standard for sikkerhed og produktionskvalitet, som kontrolleres af forskellige instanser. Vi leverer en lang række reservedele til forskel fra andre brug og smid væk-produkter. Vi har 50 års fremragende britisk produktionserfaring at trække på.
  6. Spørgsmål: Hvor lang tid tager det for min lavalampe at varme op?
    Svar: Lavalamper begynder at arbejde inden for en time til halvanden, efter at den er blevet tændt. Først danner de stalagmitformer, og derefter begynder de at danne lavalampe-former. Hvis din lavalampe ikke begynder at virke inden for dette tidsrum, er den måske placeret forkert, eller rummet kan være for koldt. Lavalamper skal placeres væk fra træk og aircondition. Rummet skal være mindst 20 grader varmt.

    hvor lang opvarmning – hvor lang opstart – lavalampe opstartstid – lavalampe opvarmningstid

  7. Spørgsmål: Min lavalampe har kun en stor boble, der sidder i toppen af flasken og ikke bevæger sig?
    Svar: Lavalampen er overophedet. Den kan have været tændt for længe (mere end 8 timer), så sluk den, og lad den køle af. Den kan også være placeret i et rum, der er for varmt (mere end 24 grader), eller ved siden af en radiator.  Flyt din lampe til en anden position.

    lava sidder fast i toppen

  8. Spørgsmål: Hvordan skaffer jeg mig af med en udtjent lavalampeflaske?
    Svar: Prik et hul i metalkapslen med et spidst instrument, og hæld væsken ud. Flasken kan skaffes af vejen i det lokale genbrugscenter.

    flaske kassering – bortskaffe flaske

  9. Spørgsmål: Kan jeg købe ny væske til min lavalampe?
    Svar: Lavalampeflasken er en forseglet enhed, og vi sælger ikke væsken separat. Men du kan købe en ny flaske med indhold til Mathmos-lavalamper her.

    lavalampe væske – ny væske lavalampe – refill – køb ny væske – køb ny voks – køb ny lava

  10. Spørgsmål: Kan jeg købe en ny kapsel til min lavalampeflaske?
    Svar: Lavalampeflasken er en forseglet enhed, og vi sælger ikke kapslen separat. Men du kan købe en ny flaske med indhold her.

    lavalampe hætte – hætte lavalampe – køb hætte

  11. Spørgsmål: Hvorfor sidder min lavalampeflaske ikke lige i underdelen?
    Svar: Lavalampeflasker kan variere lidt som en følge af produktionsprocessen. Drej flasken rundt, så den sidder godt i underdelen.

    skæv lavalampe – skæv flaske – flaske skæv

  12. Spørgsmål: Hvor længe holder lavalamper?
    Svar: Mathmos-lavalamper holder til ca. 2000 timers brug. Herefter kan du købe en erstatningsflaske her.

    lavalampe levetid – levetid lavalampe – lavalampe varer

  13. Spørgsmål: Hvor kan jeg købe ekstrapærer til min Mathmos lavalampe?
    Svar: Mathmos har et stort udvalg af ekstrapærer til vores lavalamper her.

    hvilken pære – køb pære – hvilken pære skal jeg bruge – knust pære – defekt pære

  14. Spørgsmål: Hvorfor sælger I ikke udskiftningsflasker i den farve, jeg ønsker?
    Svar: Mathmos har brugt mange forskellige farveskemaer gennem vores lange historie, og det er ikke muligt at beholde alle farverne på lager. Vælg venligst fra det aktuelle udvalg.

    Individuelle refills – individuelle farver – kundetilpassede farver – kundetilpassede refills – flaskefarver – kundetilpassede flaskefarver – kundetilpassede lavafarver – individuelle flaskefarver - specialfarver

  15. Spørgsmål: Spørgsmål: Tilbyder I kundetilpassede refills?
    Svar: Vi gør det en gang om året for visse flasker. Kontakt venligst vores kundeservice for at høre nærmere. Bemærk venligst, at dette er en kostbar proces, der er mest egnet for samlere.

    individuelle refills – individuelle farver – kundetilpassede farver – kundetilpassede refills – flaskefarver – kundetilpassede flaskefarver – kundetilpassede lavafarver – individuelle flaskefarver - specialfarver

  16. Spørgsmål: Hvorfor laver min lampe mærkelige stalagmitformer?
    Svar: Dette er en normal del af opvarmningsprocessen. Lad den være tændt længere, og den vil begynde at danne lavaformer i bevægelse.

    mærkelig lava – lava sidder fast

  17. Spørgsmål: Min lavalampe tænder ikke?
    Svar: Tjek venligst, at pæren virker.  Du kan købe en ny pære her. Alternativt kan du tjekke sikringen i stikket.

    lavalampe er itu – lavalampe virker ikke – knust pære – defekt pære

  18. Spørgsmål: Kan jeg købe Mathmos-lavalamper til levering i USA og Canada?
    Svar: Nej, ikke i øjeblikket.

    usa lavalamper – canada lavalamper- lavalamper usa – lavalamper canada – amerika lavalamper – lavalamper amerika – lavalampe usa

  19. Spørgsmål: Hvorfor er der specielle flasker til Silver Astro og Heritage Astro? Kan jeg blande dem? Kan jeg bestille en speciel farve fra den serie til den anden?
    Svar: Blandingen er forskellig for de to serier. Den annodiserede finish i Heritage-serien ændrer den måde, lavaen bevæger sig på, så desværre kan du ikke blande dem. Vælg venligst fra det aktuelle udvalg, der kan ses online.

    astro flasker – forskellige flasker – heritage astro flasker

  20. Spørgsmål: Hvorfor er der bobler i lavaen?
    Svar: Små bobler i lavaen er normalt, især når du lige har modtaget lampen. Når du begynder at bruge lampen, vil boblerne efterhånden blive reduceret.
  21. Spørgsmål: Hvorfor er væsken i min flaske blevet klar?
    Svar: I løbet af tiden vil lavavæsken blege, især hvis lampen er placeret i direkte sollys. Hvis din lampe er købt inden for det sidste år, og brugsanvisningen er blevet fulgt, bedes du kontakte vores kundeservice. Hvis din lampe blev købt for mere end et år siden, kan du købe en ny flaske her.

    væske klar – klar væske

  22. Spørgsmål: Væskeniveauet i min lampe er for lavt. Kan jeg toppe den op?
    Svar: Nej, flaskerne til lavalamperne fra Mathmos er forseglede enheder. Forsøg ikke at tage låget af, og under ingen omstændigheder at toppe væsken op. Varmen fra lavalampen får vandet til at udvide sig. Hvis væsken toppes op, er der risiko for, at lampen bliver overfyldt, hvilket kan give tryk på glasset, når væsken udvider sig. Hvis du ikke er tilfreds med din flaske, kan du købe en ny her.

    væske lav – væske refill – top væske op

  23. Spørgsmål: Hvorfor sidder der voks på siden af flasken?
    Svar: Når du bruger lampen nogle få gange, skulle denne voks blande sig med resten. Hvis det ikke sker, og din lampe er købt for mindre end et år siden, bedes du kontakte os her. Hvis din lampe er over et år gammel, kan du købe en udskiftningsflaske her.

    voks sidder fast

  24. Spørgsmål: Tilbyder I andre farver, end dem, der er vist på websitet?
    Svar: Nej, men vi tilføjer hele tiden nye farver, så tilmeld dig vores mailing-liste for at få besked om nye farver, når de bliver frigivet.

    individuelle flasker - specielle flasker - kundetilpassede flasker – kundetilpasset farve

  25. Spørgsmål: Min Jet-lavalampe virker ikke, hvad skal jeg gøre?
    Svar: Du kan muligvis købe pærer til din Jet her. Ellers kan vi desværre ikke hjælpe, da Jet udgik for mange år siden.

    jet lavalampe itu – reservedel til jet lava lampe – jet udskiftning

  26. Spørgsmål: Hvor flyder der en metalspiral rundt i min lavalampe?
    Svar: Metalspiralen er en vigtig komponent i en lavalampe. Den skal imidlertid sidde i bunden af flasken. Lad lampen være tændt i adskillige timer, og forhåbentligt sætter spiralen sig så på den rette plads.

    metalspiral i flaske – metalfjeder i flaske

  27. Spørgsmål: Hvorfor passer min nye Telstar-flaske ikke til min gamle Telstar-underdel?
    Svar: Tolerancen for flasker og underdele varierer lidt gennem tiden. Kontakt venligst vores kundeservice her.

    flaske passer ikke – flaske vil ikke passe – skæv flaske

  28. Spørgsmål: Hvorfor er der et fremmedlegeme i min nye lavalampeflaske?
    Svar: Der bør ikke være andet end lava og væske i flasken, kontakt venligst vores kundeservice her.

    hår i lavalampe – hår i flaske – snavs i flaske – snavs i lavalampe

  29. Spørgsmål: Spørgsmål: Hvor gammel er min lavalampe?
    Svar: Der er sket mange små forandringer i fremstillingen af Mathmos lavalamper gennem vores lange produktionshistorie. Vi kan ikke datere lavalamper for dig. Du kan besøge et specialist-website, f.eks. www.flowoflava.com, for at påbegynde denne proces.
  30. Spørgsmål: Hvordan kan jeg rense min lavalampe?
    Svar: Flasken kan rensen med glasrens og en klud. Underdelen og hætten er af aluminium, så brug produkter, der anbefales til dette. Hvis du er i tvivl, brug da blot en blød klud.

    rense lavalampe – polere lavalampe

  31. Spørgsmål: Min lavalampe gik itu på gulvet. Hvordan gør jeg rent efter det?
    Svar: Fjern så meget væske og lava fra gulvet som muligt. Brug derefter de anbefalede rengøringsmetoder for den pågældende gulvtype til at fjerne farvet vand og voks.

    flaske knust – knust flaske

  32. Spørgsmål: Kan jeg købe pærer med bajonetfatning til min lampe fra 1960'erne?
    Svar: Desværre ikke fra os, så vi foreslår, at du søger online.

    bajonetpære

  33. Spørgsmål: Kan I reparere min Smart Astro?
    Svar: Kontakt os venligt her for at tale om det.

    smart astro udskiftning – smart astro itu – defekt smart astro

  34. Spørgsmål: Vil en udskiftningsflaske passe til min Copper Astro eller Lantern fra 1960'erne?
    Svar: Ja, det skulle den gøre.

    flaske kobber lavalampe

  35. Spørgsmål: Udskiftningsflasken, jeg bestilte, passer ikke i min lampe Kan jeg bytte den?
    Svar: Ja, kontakt venligst vores kundeservice her.

    udskiftning – bytte flaske – bestilt forkert flaske

  36. Spørgsmål: Kan jeg købe ny væske og voks?
    Svar: Nej, køb venligst en helt ny flaske her.

    refill – væske refill – refill væske – refill flaske – flaske refill – køb væske refill – køb flaske refill – køb ny væske – køb ny voks – køb ny lava

  37. Spørgsmål: Kan jeg købe en glimmerflaske?
    Svar: Glimmerflasker fås ikke i øjeblikket.
  38. Spørgsmål: Hvor lang er en flaskes eller pæres levetid?
    Svar: Lavalamper fra Mathmos holder 2.000 timer. Pærernes levetid kan variere men er garanteret i et år fra købdatoen.

    hvor længe flaske – hvor længe pære – pære itu – defekt pære

  39. Spørgsmål: Kan jeg købe udskiftningspærer til min USA Telstar-lampe?
    Svar: Desværre ikke fra os, så vi foreslår, at du søger online i USA.

    telstar amerikansk – amerikansk telstar – rocket lavalampe – pære telstar – telstar pære usa

  40. Spørgsmål: Kan jeg købe udskiftningsflasker/-pærer til min 3 i 1-lavalampe?
    Svar: Selvom vi ikke lagerfører flasker eller pærer til dette udgåede produkt, kan du købe almindelige pærer og flasker her.

    Tre i en – 3 i en – 3 i 1

  41. Spørgsmål: Gummibeskytterne i bunden af min Telstar er forsvundet. Hvad skal jeg gøre?
    Svar: Køb venligst et sæt her.

    telstar gummifødder – telstar reservedele – gummifødder telstar – gummifødder rocket

  42. Spørgsmål: Kan jeg købe et ny glasvarmeskjold til min Fluidum?
    Svar: I øjeblikket leverer vi ikke denne reservedel

    fluidum reservedele – fluidum udskiftning

  43. Spørgsmål: Kan jeg få en ny dæmper til min Lunar?
    Svar: I øjeblikket leveret vi ikke denne del til den udgåede Lunar.

    dæmper lunar – lunar dæmper

  44. Spørgsmål: Er Mathmos-lavalamper egnede til børn?
    Svar: Ingen lavalamper på markedet er egnede til børn under 14 år. Mathmos-lavalamper bør, som alle lavalamper, placeres uden for børn under 14 års rækkevidde.

    aldersgrænse - børn

  45. Spørgsmål: Kan jeg købe en erstatningsflaske til min Jet?
    Svar: Desværre fører Mathmos ikke længere erstatningsflasker til den udgåede Jet-model.

    jet flaske – flaske jet

  46. Spørgsmål: Kan jeg købe en erstatningsflaske til min Lunar?
    Svar: Ja, de fås her.

    lunar flaske – rocket flaske – flaske lunar

Home :: OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL - Mathmos-lavalamper
 
 
Vi har placeret cookies på din computer for at gøre dette website bedre. Få mere at vide 
    
Op